პროექტის დასაწყისი
ნაბიჯი 1 (დრო 1 დღე)
საპროექტო თემის
შერჩევაში მოსწავლეთა ჩართულობის და მათი დაინეტრესების მიზნით აკეთებს შემდეგ აქტივობებს:
საკლასო განხილვის შემდეგ მასწავლებელი აკეთებს
მოდელირებას,ხმამაღლა მსჯელობს და ხსნის თავისი
ფიქრის პროცესის ყველა ეტაპს. ხმამაღალი
ფიქრის პროცესში ხსნის იმ პრობლემას რომელიც საპროექტო თემასთანაა
დაკავშირებული.
მასწავლებელს პროცესი
მიჰყავს იქით რომ მოსწავლეებში გაჩნდეს თემატური კითხვები რომელზედაც მოსწავლეებს მოუწევთ პასუხის
გაცემა.
შემდეგ მასწავლებლი
დაფაზე წერს თემატურ
შეკითხვას/შეკითხვებს. მოსწავლეები მსჯელობენ და გამოთქვამენ მოსაზრებებს
საპროექტო თემასთან დაკავშირებით.
მსჯელობის შემდეგ
მასწავლებლი წარადგენს პროექტის თემას .
მოსწავლეებთან
ერთად უნდა მოხდეს ზოგადი და შინაარსობრივი კითხვების
ჩამოყალიბებაც, რომელზეც მოსწავლეებს
მთელი პროექტის განმავლობაში მოუწევთ პასუხის გაცემა.ნაბიჯი 2. (დრო 2 დღე)
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეთა
საჭიროების დასადგენად გამოიყენება ვ მ ვ ცხრილი . იგი დაეხმარება მოსწავლეებს
იმის გააზრებაში, თუ რა იციან საპროექტო თემაზე, რისი ცოდნა უნდათ და რა ისწავლეს . ვ მ ვ ცხრილები მოსწავლეებს
საშუალებას მისცემენ, რომ დაინტერესდნენ საკითხით მანამ, სანამ სიღრმისეულად
შეისწავლიან მას.
ინდივიდუალური
შეხვედრები მოსწავლეებთან
პროექტის სამივე
ეტაპზე: მსვლელობის დაწყებამდე, მიმდინარეობისას და დასრულების შემდეგ, იგეგმება
ინდივიდუალური შეხვედრები მოსწავლეებთან. შეხვედრების მიზანია
მასწავლებელმა შეაფასოს მოსწავლეთა
შესაძლებლობები გაიაზრონ თავიანთი სწავლების პროცესი .ამისათვის გამოიყენება
წინასწარ მომზადებული პროექტის კონფერენციის კითხვები . კითხვები დაეხმარება
მოსწავლეებს იფიქრონ თავიანთი აზროვნების განვითარებაზე და თვალყური მიადევნონ მას. მოსწავლთა აზროვნების მიმართულებით
პრობლემების არსებობის შემთხვევაში მასწავლებელს საშუალება ექნება დროულად
მოახდინოს მათი იდენტიფიცირება და აღმოფხვრა.პროექტის მსვლელობა
ნაბიჯი 1 (დრო 1 დღე)
მასწავლებელი კიდევ
ერთხელ მიმოიხილავს პროექტის ძირითად ასპექტებს.ამავე დროს მოსწავლეებს აუხსნის,
რომ პროექტზე მუშაობის დროს მუშაობა მოუწევთ ჯგუფებში და შეფასებას ერთობლივ,
ჯგუფურ ნამუშევარში მიიღებენ.
მოსწავლეებისგან
შეიქნება სამი ჯგუფი. თითოეულ ჯგუფში არის 4 მოსწავლე. ჯგუფების დაკომპლექტებისას მასწავლებელი
ყურადღებას აქცევს იმ ფაქტს, რომ ჯგუფი იყოს თანაბრად გადანაწილებული სქესის,
წარმომავლობისა და უნარების მიხედვით, რაც დაეხმარება მოსწავლეებს ტოლერანტობის,
თანამშრომლობის და ურთიერთპატივისცემის გრძნობის გამომუშავებაში. ამის შემდეგ
ჯგუფებში მოხდება ე.წ. ჯგუფის ხელმძღვანელის (ლიდერის) არჩევა, რომელიც
პასუხისმგებლი იქნება მუშაობის პერიოდში ჯგუფის მობილიზებაზე და მუშაობაზე.
მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის რომ პროექტის
მიმდინარეობისას, აუცილებელია აქტიურად ჩავრთოთ მშობლები, ოჯახის წევრები და
სხვა მათთვის მნიშვნელოვანი ადამიანები რომლებიც დახმარებას გაუწევენ
მოსწავლეებს დავალებების შესრულების დროს.
მოსწავლეებმა წინასწარ იცოდნენ, რომ მათ უნდა
გამოიყენონ კვლევის შემდეგი მეთოდები:
ინტერვიუს აღება, გამოკითხვა, ანკეტირება. ინტერნეტ და ბეჭდურ წყაროებში მასალის
ძიება, ფოტო და ვიდეო გადაღება.
მასწავლებელი
სთავაზობს მოსწავლეებს თავისუფალ არჩევანს კვლევის მეთოდების შერჩევის მხრივ.
დავალებების
ეფექტურად შესრულების უზრუნველსაყოფად მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს
ფასილიტაციას პროექტის მიმდინარეობის,
კვლევის, ანკეტირების და
ინტერვიუს შესახებ.
მოსწავლეებმა კვლევით მოპოვებული ინფორმაცია
უნდა წარმოადგინონ ელექტრონული სახით.
დავალებები
გადანაწილებულია ისე რომ ყველა მოსწავლის მიერ დავალების შესრულების შემდეგ
პასუხი გაეცეს ყველა შინაარსობრივ კითხვას.
მოსწავლეები ადგენენ პროექტის გეგმებს და
ანაწილებენ დროში შესასრულებელ სამუშაობს, ამ გეგმების შევსება და სრულყოფა
მიმდინარეობს მთელი პროექტის განმავლობაში
დავალებები:1. ჯგუფი:ინტერვიუ
სასუალო საფეხურის მოსწავლეებთან.
2. ჯგუფი:ცნობილ
ადამიანთა ბიოგრაფიების მოძიება.
3. ჯგუფი:blogger-ზე
მუშოაბა.პრეზენტაცია..
ნაბიჯი 2 (დრო 1დღე)
მოსწავლეები კვლევის
მათ მიერ შერჩეული მეთოდების გამოყენებით ასრულებენ დავალებებს. კვლევის დროს
მოპოვებულ ინფორმაციას წარმოადგენენ ელექტრონული მასალის სახით.
შესრულებული სამუშაოს
ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, მოსწავლეები პროექტის მსვლელობისას აკეთებენ თვითშფასებას
და რეფლექსიას. ამისათვის იყენებენ კვლევისა და თანამშრომლობის თვითშეფასების
რუბრიკებს . ამ რუბრიკების შემუშავებაში
მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად თვითონაც ღებულობენ მონაწილეობას.
ნაბიჯი 3 (დრო 2 დღე)
შემდეგ მოსწავლეები
დასამუშავებელ თემას ერთ მთლიანობად მოიაზრებენ. ამისათვის თითოეული ჯგუფი
გამართავს მსჯელობას და მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზისა და
სინთეზის საფუძველზე დაადგენს საპროექტო
თემის მთავარ პრობლემებს . ჯგუფები
ამავე დროს შეიმუშავებენ იმ რეკომენდაციებისა და ღონისძიებების ნუსხას რომელმაც
უნდა გადაჭრას საპროექტო პრობლემა. ამ დროს მოსწავლეები პასუხს ცემენ თემატურ და
ზოგად კითხვებს. ჯგუფური მსჯელობის ბოლოს მოსწავლეები ავსებენ მიზეზ-შედეგობრივ
რუკას. შედეგობრივი კავშირების ვიზუალურად წარმოსადგენად.ეს ხელს შეუწყობს
პრობლემური სიტუაციების გაანალიზებას.
ჯგუფური მსჯელობის დროს მოსწავლეთა
მოქმედებებზე და მოსწავლეთა მიერ პრობლემების დაძლევის და სხვა უნარებზე
დაკვირვებისათვის მასწავლებელი იყენებს
დაკვირვების ჩეკლისტებს.
ნაბიჯი 4 (დრო 1
დღე )თითოეულ ჯგუფს მიეცემათ დრო თავიანთი
მუშაობის შედეგების წარმოსადგენადშემდგომში blogger-ში ასატვირთად. პრეზენტაცია
blogger-ზე შეფასდება პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკით ეს რუბრიკა მოსწავლეებს დაეხმარება
პრეზენტაციის მომზადებაშიც. სულ მზადდება 2 პრეზენტაცია. ჯგუფში
ყოველი წევრი პასუხისმგებელი blogger-ის გამზადებაზე. ხოლო ჯგუფის ლიდერი
პასუხისმგებელი იქნება მთლიანი პრეზენტაციის სრულყოფაზე. პრეზენტაციებზე
მუშაობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებს საშუალება ექნებათ თავიანთი ნამუშევრები
წარადგინონ სხვა ჯგუფების წინაშე.
პროექტის დასკვნითი
ნაწილი დრო (1 დღე)
პროეტის ბოლოს
გაიმართება მოსწავლეთა ნაშრომების წარდგენა
სასკოლო საზოგადოების.
ისინი განიხილავენ მოსწავლეთა
ნამუშევრებს და შეაფასებენ მათ გაწეულ მუშაობას, შეფასება მოხდება წინასწარ
მომზადებული ზეპირი პრეზენტაციის რუბრიკით.
გადაღებულ ფოტო , ვიდეო მასალას და პროექტის
ყველა რესურსს ატვირთავს blogger-ზესკოლის
ფეისბუკის გვერდზე.. სთხოვს მოსწავლეებს გაუზიარონ მისამართი მათთვის მნიშვნელოვან ადამიანებს
რათა მათ გააკეთონ უკუკავშირი .
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий