რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის ხელმძღვანელის ცირა ბოლოთაშვილის
რ ე ფ ლ ე ქ ს ი ა
2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში ჩატარდა რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის მეცადინეობები IX-X კლასებში ,რომელიც მიზნად ისახავდა მოსწავლეებში რუსული ენისა და ლიტერატურის მიმართ დაინტერესებას,მისი ცოდნის გაღრმავებას არასაპროგრამო,საინტერესო,შემეცნებითი,ლიტარატურული და მხატვრული მასალის გაცნობის მეშვეობით.
პირველი მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 9 თებერვალს.მოსწავლეები გაეცნენ ვ.მაიაკოვსკის ბიოგრაფიასა და სემოქმედებას.წაოკითხეს და გააანალიზეს მისი ლექსები,გაიმართა დისკუსია.მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებიტ მოიძიეს უინფორმაცია ვ.მაიაკოვსკიც ცხოვრების,მონაწეობისა და ტრაგიკული დასასრულის შესახებ.
მეორე მეცადინეობაზე(2018 წლის 30 მარტი)მოსწავლეებს მასწავლებელი ლექციის სახით ესაუბრა ახალი და მოძველებული რუსული სალიტერატურო ლექსიკის,მისი ენობრიბვი მნიშვნელობის შესახებ(ლექსიკოლოგია,სემანსიოლოგია,ეტიმოლოგია).ამავე მეცადინეობაზდე მოსწავლეები გაეცნენ რუსულ ზღაპრებსა და თქმულებებს.გაანალიზეს ზღაპარი "Добрыня и Змей",რომელში აღმოჩენილი მოძველებული რუსული ლექსიკა დაუკავშირეს და შეადარეს ახალს.
წრის მესამე მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 27 აპრილის,სადაც მოისწავლეები გაეცნენ ა. პ.ჩეხოვის ბიოგრაფიასა და სემოქმედებას როგორც მხატვრულად,ისე ისტ-ის მეშვეობით.წაიკითხეს და გაარჩიეს ა.პ.ჩეხოვის მოთხრობა"Студент".მოსწავლეებს შორის გაიმარტა დისკუსია ნაწარმოების ირგვლივ.მათ გამოთქვეს ინტერესი,წაიკითხონ უფრო ღრმად გაეცნონ ა.პ.ჩეხოვის შემოქმედებას.
წრის მეოთხე მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 8 ივნისს,ნაცვლად მაისისა,რადგან მოგვიხდა გადაწევა სასწავლო პროექტის განხორციელების გამო.
მოსწავლეებმა მოისმინეს მასწავლებლის ინფორმაცია სინონიმური წყვილების შესახებ(ლექსიკური,სტილისტიკური,აბსოლუტური).მოხდა წრის მონაწილე მოსწავლეთა ჯგუფებად დაყოფა.ერთმა ჯგუფმა ჩამოწერა რუსული სიტყვები,ხოლო მეიორემ მიუსადაგა შესაბამისი სინონიმი,ვერ ამოცნობის სემთვვევაში,მეორე ჯგუფს ევალებოდა სინონიმური წყვილის მოფიქრება.ამავე მეცადინეობაზე მოსწავლეები გაეცნენ ლექსიკონის ტიპები(ენციკლოპედიური,ლინგვისტური).მეცადინეობის დასასრულს კი ვეწვიეთ სკოლის ბიბლიოთეკას,სადაც მოსწავლეებმა მოიძიეს მათთვის სასურველინაწარმოები რუსულ ენაზე ლექსიკონის მიხედვით,რომელსაც წაიკითხავენ არდადეგებზე.
მოსაწავლეებს ვთხოვე მომდევნო სასწავლო წლის წრის მეცადინეობებისათვი მომაწოდონ მატთვის საინტერესო იდეები და საკითხები,რომლებსაც გავითვალიოსწინებ 2018-2019 სასწავლო წლის რუისული ენისა და ლიტერატურის წრის სამუშაო პროგრამის შედგენისას.
ვფიქრობ,რომ მივაღწიე რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის ფუნქციონირებისათვის დასახულ მიზნებს.სრულად შევძელი მოსწავლეებისათვის გამეცნო პროგრამით გათვალისწინებული საკითხები,რასაც მოსწავლეებმა საკმაოდ წარმატებულად გაართვეს თავი.
წრის მეცადინეობები ჩატარდა სარეკის საჯარო სკოლასი.კლასსი,ისტის კაბინეტსა და ბიბლიოთეკაში
გამოყენებული ლიტერატურა რესურსები:"Современный русский литературный язык -под редакцией П.А.Леканта."
"Словаоь синонимов русского языка ."
" А.П.Чехов Избранные сочинения."
"Библиотека мировой литературысдля детей -Былины .Русские народные сказки."
"В.Маяковский-библиотека отечественной класики."
გამოყენებული ვებ-გვერდები: YouTube.Com
Google.Com
Wikipedia.Org
ც.ბოლოთაშვილი.
08.06.2018 წ.
რ ე ფ ლ ე ქ ს ი ა
2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში ჩატარდა რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის მეცადინეობები IX-X კლასებში ,რომელიც მიზნად ისახავდა მოსწავლეებში რუსული ენისა და ლიტერატურის მიმართ დაინტერესებას,მისი ცოდნის გაღრმავებას არასაპროგრამო,საინტერესო,შემეცნებითი,ლიტარატურული და მხატვრული მასალის გაცნობის მეშვეობით.
პირველი მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 9 თებერვალს.მოსწავლეები გაეცნენ ვ.მაიაკოვსკის ბიოგრაფიასა და სემოქმედებას.წაოკითხეს და გააანალიზეს მისი ლექსები,გაიმართა დისკუსია.მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებიტ მოიძიეს უინფორმაცია ვ.მაიაკოვსკიც ცხოვრების,მონაწეობისა და ტრაგიკული დასასრულის შესახებ.
მეორე მეცადინეობაზე(2018 წლის 30 მარტი)მოსწავლეებს მასწავლებელი ლექციის სახით ესაუბრა ახალი და მოძველებული რუსული სალიტერატურო ლექსიკის,მისი ენობრიბვი მნიშვნელობის შესახებ(ლექსიკოლოგია,სემანსიოლოგია,ეტიმოლოგია).ამავე მეცადინეობაზდე მოსწავლეები გაეცნენ რუსულ ზღაპრებსა და თქმულებებს.გაანალიზეს ზღაპარი "Добрыня и Змей",რომელში აღმოჩენილი მოძველებული რუსული ლექსიკა დაუკავშირეს და შეადარეს ახალს.
წრის მესამე მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 27 აპრილის,სადაც მოისწავლეები გაეცნენ ა. პ.ჩეხოვის ბიოგრაფიასა და სემოქმედებას როგორც მხატვრულად,ისე ისტ-ის მეშვეობით.წაიკითხეს და გაარჩიეს ა.პ.ჩეხოვის მოთხრობა"Студент".მოსწავლეებს შორის გაიმარტა დისკუსია ნაწარმოების ირგვლივ.მათ გამოთქვეს ინტერესი,წაიკითხონ უფრო ღრმად გაეცნონ ა.პ.ჩეხოვის შემოქმედებას.
წრის მეოთხე მეცადინეობა ჩატარდა 2018 წლის 8 ივნისს,ნაცვლად მაისისა,რადგან მოგვიხდა გადაწევა სასწავლო პროექტის განხორციელების გამო.
მოსწავლეებმა მოისმინეს მასწავლებლის ინფორმაცია სინონიმური წყვილების შესახებ(ლექსიკური,სტილისტიკური,აბსოლუტური).მოხდა წრის მონაწილე მოსწავლეთა ჯგუფებად დაყოფა.ერთმა ჯგუფმა ჩამოწერა რუსული სიტყვები,ხოლო მეიორემ მიუსადაგა შესაბამისი სინონიმი,ვერ ამოცნობის სემთვვევაში,მეორე ჯგუფს ევალებოდა სინონიმური წყვილის მოფიქრება.ამავე მეცადინეობაზე მოსწავლეები გაეცნენ ლექსიკონის ტიპები(ენციკლოპედიური,ლინგვისტური).მეცადინეობის დასასრულს კი ვეწვიეთ სკოლის ბიბლიოთეკას,სადაც მოსწავლეებმა მოიძიეს მათთვის სასურველინაწარმოები რუსულ ენაზე ლექსიკონის მიხედვით,რომელსაც წაიკითხავენ არდადეგებზე.
მოსაწავლეებს ვთხოვე მომდევნო სასწავლო წლის წრის მეცადინეობებისათვი მომაწოდონ მატთვის საინტერესო იდეები და საკითხები,რომლებსაც გავითვალიოსწინებ 2018-2019 სასწავლო წლის რუისული ენისა და ლიტერატურის წრის სამუშაო პროგრამის შედგენისას.
ვფიქრობ,რომ მივაღწიე რუსული ენისა და ლიტერატურის წრის ფუნქციონირებისათვის დასახულ მიზნებს.სრულად შევძელი მოსწავლეებისათვის გამეცნო პროგრამით გათვალისწინებული საკითხები,რასაც მოსწავლეებმა საკმაოდ წარმატებულად გაართვეს თავი.
წრის მეცადინეობები ჩატარდა სარეკის საჯარო სკოლასი.კლასსი,ისტის კაბინეტსა და ბიბლიოთეკაში
გამოყენებული ლიტერატურა რესურსები:"Современный русский литературный язык -под редакцией П.А.Леканта."
"Словаоь синонимов русского языка ."
" А.П.Чехов Избранные сочинения."
"Библиотека мировой литературысдля детей -Былины .Русские народные сказки."
"В.Маяковский-библиотека отечественной класики."
გამოყენებული ვებ-გვერდები: YouTube.Com
Google.Com
Wikipedia.Org
ც.ბოლოთაშვილი.
08.06.2018 წ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий