საზაფხულო სკოლა."გზა ევროპისაკენ" დღე მესამე
გეგმა
I საათი: კომუნიკაცია-უპირველესი საშუალებაა მეგობრების შესაძენად. ენა-კომუნიკაციის უტყუარი იარაღია. საზაფხულო სკოლაში ვსაუბრობთ ენის მნიშვნელობაზე ხალხთან საურთიერთობოდ. ვსაუბრობთ რუსულად, ვცდილობთ ენის ბარიერის დაძლევას. მოვიძევთ ინტერნეტში რამდენ მილიონ ადამიანთან საკომუნიკაციოდ დაგვეხმარება რუსული ენის ცოდნა,რამდენ ქვეყანაში შევძლებთ მოგზაურობას რუსული ენის ცოდმის დახმარებით ისე,რომ კომუნიკაციის პრობლემა არ შეგვექმნება?!
გავარკვევთ რუსულად თავისუფლად მეტყველების მეშვეობით რამდენად ადვილად და რამდენ ქვეყანაში შევძლებთ გარემოსთან ადაპტირებას და დამკვიდრებას?!
ჩვენ ვიცით,რამდენი ენაც იცი იმდენი ადამიანი ხარ. ჩვენმა საზაფხულო სკოლამ არჩევანი შეაჩერა უახლოეს მეზობელზე. გზად ევროპისაკენ ჩვენი პირველი გაჩერებაა უკრაინა- ტარას შევჩენკოს სამშობლო.
რატომ უკრაინა? რატომ ტარას შევჩენკო? ვკამათობთ, ვეძიებთ ჭეშმარიტებას: უკრაინა- ესაა ნამდვილად უახლოესი მეზობელი და მეგობარი საქართველოსი, პირველი გაჩერება გზად ევროპისაკენ. ტარას შევჩენკოს სამშობლო,- რადგან გვსურს განვაახლოთჩვენი უახლოესი წარსული,აღვადგინოთ მეგობრობა საჩხერესა და მორინიცს (დაბადების ადგილი,1814.25 02), კირილოვკას (სადაც გაატარა ბავშვობა) შორის.
დავინტერესდეთ, რა სულიერი კავშირი არსებობდა აკაკისა და ტარას შევჩენკოს შორის? რატომ მიაჩნდა აკაკის ტარას შევჩენკო პროგრესულად მოაზროვნე, დემოკრატიული პრინციპების მატარებელ და სამშობლოს ერთგულ ჯარისკაცად, და თვლიდა, რომ დიდი კობზარის მიერ განვლილი გზა იყო უტყუარი გზა პროგრესისაკენ.
II საათი: ვმართავთ კითხვა- პასუხს: " რატომ ევროპა?!" ვცდილობთ ვიპოვოთ პასუხი მთავარ კითხვაზე: - რატომ ესწრაფოდნენ ოდითგან, და რატომ ვესწრაფვით დღესაც, პროგრესულად მოაზროვნე ქართველები ევროპისაკენ? ვინ იყვნენ ისინი? რა კრიტერიუმებით ირჩევდნენ მეგობრებს? რა იყო ის, რამაც განსაზღვრა აკაკი წერეთლის განსაკუთრებული პატივისცემა ტარას შევჩენკოსადმი, რამაც შემდგომ განაპირობა არა მხოლოდ ამ ორი მგოსნის,არამედ მათი მშობლიური კუთხეების დამეგობრება?! ვსაუბრობთ რუსულად, შევისწავლით ახალ ტერმინოლოგიას, ურთიერთობაში ვცდილობთ ენის ბარიერის დაძლევას, ნასწავლის პრაქტიკულად გამოყენებას,ჯერ აქამდე ჩვენთვის უცნობი სიტუაციების გამკლავებას უცხო( მაგ.: რუსულ) ენაზე.
III- საათი: ჩვენ ვირჩევთ ცხოვრების ჯანსაღ წესს-ჯანმრთელობას ვიკაჟებთ სპორტდარბაზში. ვთამაშობთ ინტერნეტით მოძიებულ და განახლებულ ძველ ქართულ და უკრაინულ თამაშებს. ვინტერესდებით, როგორ ერთობოდნენ ჩვენი თანატოლი აკაკი წერეთელი და ტარას შევჩენკო. ამ მიზნით ვიხსენებთ აკაკი წერეთლის " ჩემს თავგადასავალს" და ტარას შევჩენკოს მოგონებებს. თამაშების უკეთ შეცნობის მიზნით კონსულტაციისთვის ვიწვევთ დაწყებითი კლასების პედაგოგს, ქალბატონ მარინა წერეთელს. ვიასპარეზებთ მასთან ერთად, ამავე დროს შევისწავლით სპორტულ ტერმინოლოგიას რუსულ ენაზე და პრაქტიკულად გამოვიყენებთ თეორიულ ცოდნას. ვერთობით, ვისვენებთ, შევიმეცნებთ... სასიამოვნოდ და სასარგებლოდ ვატარებთ არდადეგებს.
გეგმა
I საათი: კომუნიკაცია-უპირველესი საშუალებაა მეგობრების შესაძენად. ენა-კომუნიკაციის უტყუარი იარაღია. საზაფხულო სკოლაში ვსაუბრობთ ენის მნიშვნელობაზე ხალხთან საურთიერთობოდ. ვსაუბრობთ რუსულად, ვცდილობთ ენის ბარიერის დაძლევას. მოვიძევთ ინტერნეტში რამდენ მილიონ ადამიანთან საკომუნიკაციოდ დაგვეხმარება რუსული ენის ცოდნა,რამდენ ქვეყანაში შევძლებთ მოგზაურობას რუსული ენის ცოდმის დახმარებით ისე,რომ კომუნიკაციის პრობლემა არ შეგვექმნება?!
გავარკვევთ რუსულად თავისუფლად მეტყველების მეშვეობით რამდენად ადვილად და რამდენ ქვეყანაში შევძლებთ გარემოსთან ადაპტირებას და დამკვიდრებას?!
ჩვენ ვიცით,რამდენი ენაც იცი იმდენი ადამიანი ხარ. ჩვენმა საზაფხულო სკოლამ არჩევანი შეაჩერა უახლოეს მეზობელზე. გზად ევროპისაკენ ჩვენი პირველი გაჩერებაა უკრაინა- ტარას შევჩენკოს სამშობლო.
რატომ უკრაინა? რატომ ტარას შევჩენკო? ვკამათობთ, ვეძიებთ ჭეშმარიტებას: უკრაინა- ესაა ნამდვილად უახლოესი მეზობელი და მეგობარი საქართველოსი, პირველი გაჩერება გზად ევროპისაკენ. ტარას შევჩენკოს სამშობლო,- რადგან გვსურს განვაახლოთჩვენი უახლოესი წარსული,აღვადგინოთ მეგობრობა საჩხერესა და მორინიცს (დაბადების ადგილი,1814.25 02), კირილოვკას (სადაც გაატარა ბავშვობა) შორის.
დავინტერესდეთ, რა სულიერი კავშირი არსებობდა აკაკისა და ტარას შევჩენკოს შორის? რატომ მიაჩნდა აკაკის ტარას შევჩენკო პროგრესულად მოაზროვნე, დემოკრატიული პრინციპების მატარებელ და სამშობლოს ერთგულ ჯარისკაცად, და თვლიდა, რომ დიდი კობზარის მიერ განვლილი გზა იყო უტყუარი გზა პროგრესისაკენ.
II საათი: ვმართავთ კითხვა- პასუხს: " რატომ ევროპა?!" ვცდილობთ ვიპოვოთ პასუხი მთავარ კითხვაზე: - რატომ ესწრაფოდნენ ოდითგან, და რატომ ვესწრაფვით დღესაც, პროგრესულად მოაზროვნე ქართველები ევროპისაკენ? ვინ იყვნენ ისინი? რა კრიტერიუმებით ირჩევდნენ მეგობრებს? რა იყო ის, რამაც განსაზღვრა აკაკი წერეთლის განსაკუთრებული პატივისცემა ტარას შევჩენკოსადმი, რამაც შემდგომ განაპირობა არა მხოლოდ ამ ორი მგოსნის,არამედ მათი მშობლიური კუთხეების დამეგობრება?! ვსაუბრობთ რუსულად, შევისწავლით ახალ ტერმინოლოგიას, ურთიერთობაში ვცდილობთ ენის ბარიერის დაძლევას, ნასწავლის პრაქტიკულად გამოყენებას,ჯერ აქამდე ჩვენთვის უცნობი სიტუაციების გამკლავებას უცხო( მაგ.: რუსულ) ენაზე.
III- საათი: ჩვენ ვირჩევთ ცხოვრების ჯანსაღ წესს-ჯანმრთელობას ვიკაჟებთ სპორტდარბაზში. ვთამაშობთ ინტერნეტით მოძიებულ და განახლებულ ძველ ქართულ და უკრაინულ თამაშებს. ვინტერესდებით, როგორ ერთობოდნენ ჩვენი თანატოლი აკაკი წერეთელი და ტარას შევჩენკო. ამ მიზნით ვიხსენებთ აკაკი წერეთლის " ჩემს თავგადასავალს" და ტარას შევჩენკოს მოგონებებს. თამაშების უკეთ შეცნობის მიზნით კონსულტაციისთვის ვიწვევთ დაწყებითი კლასების პედაგოგს, ქალბატონ მარინა წერეთელს. ვიასპარეზებთ მასთან ერთად, ამავე დროს შევისწავლით სპორტულ ტერმინოლოგიას რუსულ ენაზე და პრაქტიკულად გამოვიყენებთ თეორიულ ცოდნას. ვერთობით, ვისვენებთ, შევიმეცნებთ... სასიამოვნოდ და სასარგებლოდ ვატარებთ არდადეგებს.
Комментариев нет:
Отправить комментарий