საზაფხულო სკოლა "გზა ევროპისაკენ".
დღე _მეორე.
სამუშაო გეგმა
1.( პირველი საათი,დრო_1 საათი).საუბრის თემა_“წინაპართა ნაკვალევზე“.ვსაუბრობთ(მოსწავლეები უფროსების დახმარებით)საქართველოს ტერიტორიაზე,ვიხსენებთ რომელი საუკუნიდან,რა მეთოდით ეძიებდა საქართველო გზებს ევროპასთან სამეგობროდ,რატომ და როგორ ესწრაფოდა მუდამ ქართველი კაცი_გამხდარიყო ევროპული ფასეულობის თანაზიარი...როგორ გავხდეთ ევროპელები,და ამავე დროს,შევინარჩუნოთ ინდივიდუალობა,დავიცვათ ტრადიციები,არ დავიკარგოთ ამ უზარმაზარ სამყაროში,ვიყოთ ის,ვინც ვართ,და ამავე დროს,გავხდეთ თანამედროვე პროგრესული საზოგადოების ღირსეული ნაწილი.
გავიხსენოთ ჩვენი სახელოვანი წინაპრები.ვინ იყვნენ ის პირველი დიპლომატი ქართველები,რომლებიც ცდილობდნენ ევროპასთან კავშირის დამყარებას,ვინც პირველნი ეწვივნენ ევროპას დიპლომატიური მისიით.ვსაუბრობთ რუსულ ენაზე,ვსწავლობთახალ სიტყვებს,_მარტივ დიოლომატიურ ლექსიკას:დიპლომატიური ურთიერტობები-Дипломатические отношения;საგარეო პოლიტიკა-Внешняя политика,ელჩი-Посол,წინაპართა ნაკვალევზე-На следах предков,ევროპის კვალდაკვალ-Вслед за Европой...
ვიხსენებთ მუხრან მაჭავარიანის ლექსს“საბა“.
დისკუსია თემაზე:რატომ მინცდამაინც ეს ლექსი?რა თემას ეხება ლექსი?ვის და საქართველოსთვის რა მნიშვნელოვან გდაწყვეტილებას მიეძღვნა ლექსი?რასმივაღწიეთ ორბელიანის ევროპაში მოგზაურობის შედეგად?და რას ვფიქრობთ,მიუხედავად მაშინდელი შედეგის,მაინც რამნიშვნელობა ჰქონდა ამ დიპლომატიურ მისიას.
2.(მეორე საათი-დრო 1 საათი).გზად ევროპისაკენ_პირველი სადგური_ჩვენი ახლო მეზობელი ქვეყანა_უკრაინა.
ვსაუბრობთ ორი ერის ორი ღირსეული შვილის,აკაკი წერეთელისა და ტარას შევჩენკოს მეგობრობის მიზეზ-მიზნების შესახებ,ვიშველიებთ ილუსტრაციებს ისტ-ის მეშვეობით,ვიყენებთ წინა დღეს შესწავლილ რუსულ ტექნიკურ ტერმინოლოგიას კომპიუტერთან მუშაობის დროს.
პოეზიის 5 წუთი.ვკითხულობთ აკაკის ქართულად,ტარას შევჩენკოს რუსულად.ვიხსენებთ საჩხერისა და ტარას შევჩენკოს სამშობლოს_კირილოვოს(სადაც გაიზარდა)მეგობრობის უახლესი წარსულის ისტორიას.
3.(მესამე საათი_დრო 1 საათი).სტუმრად სკოლის ბიბლიოთეკაში დევიზით:ვუბრუნდებით წიგნს!
ვმართავთ მინი-კონკურსს:საუკეთესო ლექსი,სიმღერა,ცეკვა.
ვინ გაიხსენებს აკაკის ლექსებზე დაწერილ სიმღერებს?
მოვიძიოთ ტარას შევჩენკოს შემოქმედბაზე შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოებები,სიმღერები და მოვისმინოთ.გამოვიყენოთ ისტ-ი.
გამოგვაქვს დასვნა,თუ რატომ უწოდა ქარტველმა ხალხმა აკაკი წერეთელს „საქართველოს ბულბული“,ხოლო ტარას შევჩენკოს_“Великий Кобзарь“.
ყველაზე სხარტი დ ა სზარიანი მონქწილე დავაჯილდოოთ საზაფხულო სკოლის მოსწავლეების მიერ სახელდახელოდ დამზადებული სიგელებით.
დღე _მეორე.
სამუშაო გეგმა
1.( პირველი საათი,დრო_1 საათი).საუბრის თემა_“წინაპართა ნაკვალევზე“.ვსაუბრობთ(მოსწავლეები უფროსების დახმარებით)საქართველოს ტერიტორიაზე,ვიხსენებთ რომელი საუკუნიდან,რა მეთოდით ეძიებდა საქართველო გზებს ევროპასთან სამეგობროდ,რატომ და როგორ ესწრაფოდა მუდამ ქართველი კაცი_გამხდარიყო ევროპული ფასეულობის თანაზიარი...როგორ გავხდეთ ევროპელები,და ამავე დროს,შევინარჩუნოთ ინდივიდუალობა,დავიცვათ ტრადიციები,არ დავიკარგოთ ამ უზარმაზარ სამყაროში,ვიყოთ ის,ვინც ვართ,და ამავე დროს,გავხდეთ თანამედროვე პროგრესული საზოგადოების ღირსეული ნაწილი.
გავიხსენოთ ჩვენი სახელოვანი წინაპრები.ვინ იყვნენ ის პირველი დიპლომატი ქართველები,რომლებიც ცდილობდნენ ევროპასთან კავშირის დამყარებას,ვინც პირველნი ეწვივნენ ევროპას დიპლომატიური მისიით.ვსაუბრობთ რუსულ ენაზე,ვსწავლობთახალ სიტყვებს,_მარტივ დიოლომატიურ ლექსიკას:დიპლომატიური ურთიერტობები-Дипломатические отношения;საგარეო პოლიტიკა-Внешняя политика,ელჩი-Посол,წინაპართა ნაკვალევზე-На следах предков,ევროპის კვალდაკვალ-Вслед за Европой...
ვიხსენებთ მუხრან მაჭავარიანის ლექსს“საბა“.
დისკუსია თემაზე:რატომ მინცდამაინც ეს ლექსი?რა თემას ეხება ლექსი?ვის და საქართველოსთვის რა მნიშვნელოვან გდაწყვეტილებას მიეძღვნა ლექსი?რასმივაღწიეთ ორბელიანის ევროპაში მოგზაურობის შედეგად?და რას ვფიქრობთ,მიუხედავად მაშინდელი შედეგის,მაინც რამნიშვნელობა ჰქონდა ამ დიპლომატიურ მისიას.
2.(მეორე საათი-დრო 1 საათი).გზად ევროპისაკენ_პირველი სადგური_ჩვენი ახლო მეზობელი ქვეყანა_უკრაინა.
ვსაუბრობთ ორი ერის ორი ღირსეული შვილის,აკაკი წერეთელისა და ტარას შევჩენკოს მეგობრობის მიზეზ-მიზნების შესახებ,ვიშველიებთ ილუსტრაციებს ისტ-ის მეშვეობით,ვიყენებთ წინა დღეს შესწავლილ რუსულ ტექნიკურ ტერმინოლოგიას კომპიუტერთან მუშაობის დროს.
პოეზიის 5 წუთი.ვკითხულობთ აკაკის ქართულად,ტარას შევჩენკოს რუსულად.ვიხსენებთ საჩხერისა და ტარას შევჩენკოს სამშობლოს_კირილოვოს(სადაც გაიზარდა)მეგობრობის უახლესი წარსულის ისტორიას.
3.(მესამე საათი_დრო 1 საათი).სტუმრად სკოლის ბიბლიოთეკაში დევიზით:ვუბრუნდებით წიგნს!
ვმართავთ მინი-კონკურსს:საუკეთესო ლექსი,სიმღერა,ცეკვა.
ვინ გაიხსენებს აკაკის ლექსებზე დაწერილ სიმღერებს?
მოვიძიოთ ტარას შევჩენკოს შემოქმედბაზე შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოებები,სიმღერები და მოვისმინოთ.გამოვიყენოთ ისტ-ი.
გამოგვაქვს დასვნა,თუ რატომ უწოდა ქარტველმა ხალხმა აკაკი წერეთელს „საქართველოს ბულბული“,ხოლო ტარას შევჩენკოს_“Великий Кобзарь“.
ყველაზე სხარტი დ ა სზარიანი მონქწილე დავაჯილდოოთ საზაფხულო სკოლის მოსწავლეების მიერ სახელდახელოდ დამზადებული სიგელებით.
Комментариев нет:
Отправить комментарий