დღე -პირველი:
(პირველი საათი,დრო_1 საათი)-გავიცნოთ ერთმანეთი ახლოს (მე-5-6-7-ე) კლასების მოსწავლეები ეცნობიან ერთმანეთს, აცნობენ ერთმანეთს რუსული ენის საზაფხულო სკოლაში მათი გაერთიანების მიზეზებსა და მიზნებს; დიალოგები ბავშვებს შორის მომდინარეობს რუსულ ენაზე, რა დროსაც ისინი იყენებენ თავიანთი ლექსიკონის მარაგს, სწავლობენ ახალ სიტყვებს არსებულ სიტუაციაში მოთხოვნათა შესაბამისად, მაგალითად: საზაფხულო სკოლა - Летнняя школа; სასარგებლო არდადეგები - Полезные каникулы; ჩემი სურვილი - Моё желание; ჩემი მიზანი - Моя цель; ემთხვევა - Совпадает; ჩემი მოლოდინი - Моё ожиданание; გთავაზობთ - Предлагаю…და სხვა).შემდგ მასწავლებელი ესაუბრება ბავშვებს საზაფხულო სკოლის შესახებ:რა სარგებლობა შეიძლება მოუტანოს მან მოსწავლეს,რა შეგეგზე გასვლას ისახავს ნიზნად,აგრეთვე უყვება უკვე არსებული სხვადასხვა საზაფხულო სკოლების საქმიანობის შესახებ,მათ შორის უცხოეთის საზაფხულო სკოლებზე.მსჯელობს ბავშვებთან ერთად შემდეგ საკითხებზე:რას გულისხმობს არსებული საზაფხულო სკოლის მიზანი;რა შინაარსობრივი დატვირთვის მატარებელია სიტყვები“საზაფხულო სკოლა“ დავისვენოთ სასარგებლოდ.როგორ გვესმის,როგორაღვიქვამთ დასვენებას სასარგებლოდ, სახალისოდ, სამყაროს შემეცნების გზით. რას გულისხმობს სწავლა არასტანდარტული მეთოდით-ანუ ვერთობით, ვხალისობთ, ვურთიერთობთ, ამავე დროს ვსწავლობთ არა კონკრეტულ მეცნიერებას,არამედ ამ მეცნიერების პრაქტიკულად გამოყენებას ამ მოცემულობაში.რუსული ენის მეშვეობით ვეუფლებით ყოველდღიურ ცხოვრებისეულ სიტუაციებში მოქმედებას, რათა გავითავისოთ შემდეგი: რუსული ენა არაა მხოლოდ საგანი, რომელშიც მიღებული დადებითი ნიშანი აუცლებლად გვჭირდება ატესტატის ასაღებად, არამედ ესაა კიდევ ერთი უცხოური ენა, ცოცხალი ორგანიზმი - უტყუარი და უღალატო გზამსოფლიოს მრავალ ხალხთან საურთიერთობოდ, ანუ ტრამპლინი ამ სამყაროში მარტივი ადაპტაციისა, პირველი წარმატებული ნაბიჯი გზად ევროპისთაკენ,საშუალება სწავლების ამ პრაქტიკულიმეთოდის მეშვეობით აღვიზარდოთ სათანადო ცოდნითა და უნარ-ჩვევებით აღჭურვილნი,XXI საუკუნის მოთხოვნების შესაბამისი მოქალაქენი. ამ მიზნებს ემსახურება ჩვენი საზაფხულო სკოლის სახელწოდება „გზა ევროპისაკენ.“
(მორე საათი,დრო_1 საათი) - ფილმის ნახვა ჰარი პოტერის შესახებ, რუსულ ენაზე. ვუყურებთფილმს,ვაპაუზებთ,ბავშვები უთარგმნიან ერთმანეთს,საჭიროების შემთხვევაშიდასახმარებლად მიმართავენ მასწავლებელს.ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნიკასთან ურთიერთობენ დამოუკიდებლად,სპეციფიურ ტერმინოლოგიას წარმოთქვამენ რუსულ ენაზე.ერთად ვუყურებთ და შემდეგ ვმსჯელობთ ფილმში ნაჩვენებ საზფხულო სკოლაზე,სკოლაში ბავშვების ცხოვრებაზე,თუ რამდენად შესაძლებელია გავშალოთ ჩვენი ფანტაზიები და ვისწავლოთ მთავარი:ერთმანეთისგან გავმიჯნოთ ნამდვილი და ირეალური სამყარო,ვაქციოთ ოცნება რეალობად,ვიფანტაზიოროდ,მაგრამ ვისწავლოთ რეალობაში დროულად დაბრუნება,პრაქტიკა და ოცნება შევუთავსოთ ერტმანეთს.ფილმის ნახვით უფრო მარტივად აღსაქმელი გახდება მოსწვლეებისათვის საზაფხულო სკოლისა და სასარგებლო დასვენების შესახებ მასწავლებლის მონათხრობი.
(მესამე საათი,დრო_ საათი)-დავისვენოთ და ვიმხიარულოთ სასარგებლოდ:მხიარული პრაქტიკული სამუშაო ტესტი_შევაჯამოთ დღე.
ტესტი:“რა გავიგეთ დღეს ახალი?“
„რა მოგვეწონა?“
„როგორია საზაფხულო სკოლა ჩვენი წარმოდგენით?“
მოსწავლეები ტესტის კითხვებს პასუხობენ უჩვეულოდ არატრადიციულად.ისინი საკუთარ პასუხებს ხატავენ,არ წერენ,შემდეგ კი აკინზავენ საკუთარ ნახატებს თანმიმდევრულად,წარმოადგენენ ფაქტიურად მათ წარმოსახვაში არსებული საზაფხულო სკოლის საქმიანობის სურათს და ესაუბრებიან ნახატების მიხედვით ერთმანეთს,ცდილობენ საუბრის დროს ნაკლებად გამოიყენონ ქართული ენა.აკეთებენ საუკეთესო ნამუშევრების სტენდს.
დღე _მეორე
1.( პირველი საათი,დრო_1 საათი).საუბრის თემა_“წინაპართა ნაკვალევზე“.ვსაუბრობთ(მოსწავლეები უფროსების დახმარებით)საქართველოს ტერიტორიაზე,ვიხსენებთ რომელი საუკუნიდან,რა მეთოდით ეძიებდა საქართველო გზებს ევროპასთან სამეგობროდ,რატომ და როგორ ესწრაფოდა მუდამ ქართველი კაცი_გამხდარიყო ევროპული ფასეულობის თანაზიარი...როგორ გავხდეთ ევროპელები,და ამავე დროს,შევინარჩუნოთ ინდივიდუალობა,დავიცვათ ტრადიციები,არ დავიკარგოთ ამ უზარმაზარ სამყაროში,ვიყოთ ის,ვინც ვართ,და ამავე დროს,გავხდეთ თანამედროვე პროგრესული საზოგადოების ღირსეული ნაწილი.
გავიხსენოთ ჩვენი სახელოვანი წინაპრები.ვინ იყვნენ ის პირველი დიპლომატი ქართველები,რომლებიც ცდილობდნენ ევროპასთან კავშირის დამყარებას,ვინც პირველნი ეწვივნენ ევროპას დიპლომატიური მისიით.ვსაუბრობთ რუსულ ენაზე,ვსწავლობთახალ სიტყვებს,_მარტივ დიოლომატიურ ლექსიკას:დიპლომატიური ურთიერტობები-Дипломатические отношения;საგარეო პოლიტიკა-Внешняя политика,ელჩი-Посол,წინაპართა ნაკვალევზე-На следах предков,ევროპის კვალდაკვალ-Вслед за Европой...
ვიხსენებთ მუხრან მაჭავარიანის ლექსს“საბა“.
დისკუსია თემაზე:რატომ მინცდამაინც ეს ლექსი?რა თემას ეხება ლექსი?ვის და საქართველოსთვის რა მნიშვნელოვან გდაწყვეტილებას მიეძღვნა ლექსი?რასმივაღწიეთ ორბელიანის ევროპაში მოგზაურობის შედეგად?და რას ვფიქრობთ,მიუხედავად მაშინდელი შედეგის,მაინც რამნიშვნელობა ჰქონდა ამ დიპლომატიურ მისიას.
2.(მეორე საათი-დრო 1 საათი).გზად ევროპისაკენ_პირველი სადგური_ჩვენი ახლო მეზობელი ქვეყანა_უკრაინა.
ვსაუბრობთ ორი ერის ორი ღირსეული შვილის,აკაკი წერეთელისა და ტარას შევჩენკოს მეგობრობის მიზეზ-მიზნების შესახებ,ვიშველიებთ ილუსტრაციებს ისტ-ის მეშვეობით,ვიყენებთ წინა დღეს შესწავლილ რუსულ ტექნიკურ ტერმინოლოგიას კომპიუტერთან მუშაობის დროს.
პოეზიის 5 წუთი.ვკითხულობთ აკაკის ქართულად,ტარას შევჩენკოს რუსულად.ვიხსენებთ საჩხერისა და ტარას შევჩენკოს სამშობლოს_კირილოვოს(სადაც გაიზარდა)მეგობრობის უახლესი წარსულის ისტორიას.
3.(მესამე საათი_დრო 1 საათი).სტუმრად სკოლის ბიბლიოთეკაში დევიზით:ვუბრუნდებით წიგნს!
ვმართავთ მინი-კონკურსს:საუკეთესო ლექსი,სიმღერა,ცეკვა.
ვინ გაიხსენებს აკაკის ლექსებზე დაწერილ სიმღერებს?
მოვიძიოთ ტარას შევჩენკოს შემოქმედბაზე შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოებები,სიმღერები და მოვისმინოთ.გამოვიყენოთ ისტ-ი.
გამოგვაქვს დასვნა,თუ რატომ უწოდა ქარტველმა ხალხმა აკაკი წერეთელს „საქართველოს ბულბული“,ხოლო ტარას შევჩენკოს_“Великий Кобзарь“.
ყველაზე სხარტი დ ა სზარიანი მონქწილე დავაჯილდოოთ საზაფხულო სკოლის მოსწავლეების მიერ სახელდახელოდ დამზადებული სიგელებით.
(პირველი საათი,დრო_1 საათი)-გავიცნოთ ერთმანეთი ახლოს (მე-5-6-7-ე) კლასების მოსწავლეები ეცნობიან ერთმანეთს, აცნობენ ერთმანეთს რუსული ენის საზაფხულო სკოლაში მათი გაერთიანების მიზეზებსა და მიზნებს; დიალოგები ბავშვებს შორის მომდინარეობს რუსულ ენაზე, რა დროსაც ისინი იყენებენ თავიანთი ლექსიკონის მარაგს, სწავლობენ ახალ სიტყვებს არსებულ სიტუაციაში მოთხოვნათა შესაბამისად, მაგალითად: საზაფხულო სკოლა - Летнняя школа; სასარგებლო არდადეგები - Полезные каникулы; ჩემი სურვილი - Моё желание; ჩემი მიზანი - Моя цель; ემთხვევა - Совпадает; ჩემი მოლოდინი - Моё ожиданание; გთავაზობთ - Предлагаю…და სხვა).შემდგ მასწავლებელი ესაუბრება ბავშვებს საზაფხულო სკოლის შესახებ:რა სარგებლობა შეიძლება მოუტანოს მან მოსწავლეს,რა შეგეგზე გასვლას ისახავს ნიზნად,აგრეთვე უყვება უკვე არსებული სხვადასხვა საზაფხულო სკოლების საქმიანობის შესახებ,მათ შორის უცხოეთის საზაფხულო სკოლებზე.მსჯელობს ბავშვებთან ერთად შემდეგ საკითხებზე:რას გულისხმობს არსებული საზაფხულო სკოლის მიზანი;რა შინაარსობრივი დატვირთვის მატარებელია სიტყვები“საზაფხულო სკოლა“ დავისვენოთ სასარგებლოდ.როგორ გვესმის,როგორაღვიქვამთ დასვენებას სასარგებლოდ, სახალისოდ, სამყაროს შემეცნების გზით. რას გულისხმობს სწავლა არასტანდარტული მეთოდით-ანუ ვერთობით, ვხალისობთ, ვურთიერთობთ, ამავე დროს ვსწავლობთ არა კონკრეტულ მეცნიერებას,არამედ ამ მეცნიერების პრაქტიკულად გამოყენებას ამ მოცემულობაში.რუსული ენის მეშვეობით ვეუფლებით ყოველდღიურ ცხოვრებისეულ სიტუაციებში მოქმედებას, რათა გავითავისოთ შემდეგი: რუსული ენა არაა მხოლოდ საგანი, რომელშიც მიღებული დადებითი ნიშანი აუცლებლად გვჭირდება ატესტატის ასაღებად, არამედ ესაა კიდევ ერთი უცხოური ენა, ცოცხალი ორგანიზმი - უტყუარი და უღალატო გზამსოფლიოს მრავალ ხალხთან საურთიერთობოდ, ანუ ტრამპლინი ამ სამყაროში მარტივი ადაპტაციისა, პირველი წარმატებული ნაბიჯი გზად ევროპისთაკენ,საშუალება სწავლების ამ პრაქტიკულიმეთოდის მეშვეობით აღვიზარდოთ სათანადო ცოდნითა და უნარ-ჩვევებით აღჭურვილნი,XXI საუკუნის მოთხოვნების შესაბამისი მოქალაქენი. ამ მიზნებს ემსახურება ჩვენი საზაფხულო სკოლის სახელწოდება „გზა ევროპისაკენ.“
(მორე საათი,დრო_1 საათი) - ფილმის ნახვა ჰარი პოტერის შესახებ, რუსულ ენაზე. ვუყურებთფილმს,ვაპაუზებთ,ბავშვები უთარგმნიან ერთმანეთს,საჭიროების შემთხვევაშიდასახმარებლად მიმართავენ მასწავლებელს.ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნიკასთან ურთიერთობენ დამოუკიდებლად,სპეციფიურ ტერმინოლოგიას წარმოთქვამენ რუსულ ენაზე.ერთად ვუყურებთ და შემდეგ ვმსჯელობთ ფილმში ნაჩვენებ საზფხულო სკოლაზე,სკოლაში ბავშვების ცხოვრებაზე,თუ რამდენად შესაძლებელია გავშალოთ ჩვენი ფანტაზიები და ვისწავლოთ მთავარი:ერთმანეთისგან გავმიჯნოთ ნამდვილი და ირეალური სამყარო,ვაქციოთ ოცნება რეალობად,ვიფანტაზიოროდ,მაგრამ ვისწავლოთ რეალობაში დროულად დაბრუნება,პრაქტიკა და ოცნება შევუთავსოთ ერტმანეთს.ფილმის ნახვით უფრო მარტივად აღსაქმელი გახდება მოსწვლეებისათვის საზაფხულო სკოლისა და სასარგებლო დასვენების შესახებ მასწავლებლის მონათხრობი.
(მესამე საათი,დრო_ საათი)-დავისვენოთ და ვიმხიარულოთ სასარგებლოდ:მხიარული პრაქტიკული სამუშაო ტესტი_შევაჯამოთ დღე.
ტესტი:“რა გავიგეთ დღეს ახალი?“
„რა მოგვეწონა?“
„როგორია საზაფხულო სკოლა ჩვენი წარმოდგენით?“
მოსწავლეები ტესტის კითხვებს პასუხობენ უჩვეულოდ არატრადიციულად.ისინი საკუთარ პასუხებს ხატავენ,არ წერენ,შემდეგ კი აკინზავენ საკუთარ ნახატებს თანმიმდევრულად,წარმოადგენენ ფაქტიურად მათ წარმოსახვაში არსებული საზაფხულო სკოლის საქმიანობის სურათს და ესაუბრებიან ნახატების მიხედვით ერთმანეთს,ცდილობენ საუბრის დროს ნაკლებად გამოიყენონ ქართული ენა.აკეთებენ საუკეთესო ნამუშევრების სტენდს.
დღე _მეორე
1.( პირველი საათი,დრო_1 საათი).საუბრის თემა_“წინაპართა ნაკვალევზე“.ვსაუბრობთ(მოსწავლეები უფროსების დახმარებით)საქართველოს ტერიტორიაზე,ვიხსენებთ რომელი საუკუნიდან,რა მეთოდით ეძიებდა საქართველო გზებს ევროპასთან სამეგობროდ,რატომ და როგორ ესწრაფოდა მუდამ ქართველი კაცი_გამხდარიყო ევროპული ფასეულობის თანაზიარი...როგორ გავხდეთ ევროპელები,და ამავე დროს,შევინარჩუნოთ ინდივიდუალობა,დავიცვათ ტრადიციები,არ დავიკარგოთ ამ უზარმაზარ სამყაროში,ვიყოთ ის,ვინც ვართ,და ამავე დროს,გავხდეთ თანამედროვე პროგრესული საზოგადოების ღირსეული ნაწილი.
გავიხსენოთ ჩვენი სახელოვანი წინაპრები.ვინ იყვნენ ის პირველი დიპლომატი ქართველები,რომლებიც ცდილობდნენ ევროპასთან კავშირის დამყარებას,ვინც პირველნი ეწვივნენ ევროპას დიპლომატიური მისიით.ვსაუბრობთ რუსულ ენაზე,ვსწავლობთახალ სიტყვებს,_მარტივ დიოლომატიურ ლექსიკას:დიპლომატიური ურთიერტობები-Дипломатические отношения;საგარეო პოლიტიკა-Внешняя политика,ელჩი-Посол,წინაპართა ნაკვალევზე-На следах предков,ევროპის კვალდაკვალ-Вслед за Европой...
ვიხსენებთ მუხრან მაჭავარიანის ლექსს“საბა“.
დისკუსია თემაზე:რატომ მინცდამაინც ეს ლექსი?რა თემას ეხება ლექსი?ვის და საქართველოსთვის რა მნიშვნელოვან გდაწყვეტილებას მიეძღვნა ლექსი?რასმივაღწიეთ ორბელიანის ევროპაში მოგზაურობის შედეგად?და რას ვფიქრობთ,მიუხედავად მაშინდელი შედეგის,მაინც რამნიშვნელობა ჰქონდა ამ დიპლომატიურ მისიას.
2.(მეორე საათი-დრო 1 საათი).გზად ევროპისაკენ_პირველი სადგური_ჩვენი ახლო მეზობელი ქვეყანა_უკრაინა.
ვსაუბრობთ ორი ერის ორი ღირსეული შვილის,აკაკი წერეთელისა და ტარას შევჩენკოს მეგობრობის მიზეზ-მიზნების შესახებ,ვიშველიებთ ილუსტრაციებს ისტ-ის მეშვეობით,ვიყენებთ წინა დღეს შესწავლილ რუსულ ტექნიკურ ტერმინოლოგიას კომპიუტერთან მუშაობის დროს.
პოეზიის 5 წუთი.ვკითხულობთ აკაკის ქართულად,ტარას შევჩენკოს რუსულად.ვიხსენებთ საჩხერისა და ტარას შევჩენკოს სამშობლოს_კირილოვოს(სადაც გაიზარდა)მეგობრობის უახლესი წარსულის ისტორიას.
3.(მესამე საათი_დრო 1 საათი).სტუმრად სკოლის ბიბლიოთეკაში დევიზით:ვუბრუნდებით წიგნს!
ვმართავთ მინი-კონკურსს:საუკეთესო ლექსი,სიმღერა,ცეკვა.
ვინ გაიხსენებს აკაკის ლექსებზე დაწერილ სიმღერებს?
მოვიძიოთ ტარას შევჩენკოს შემოქმედბაზე შექმნილი მუსიკალური ნაწარმოებები,სიმღერები და მოვისმინოთ.გამოვიყენოთ ისტ-ი.
გამოგვაქვს დასვნა,თუ რატომ უწოდა ქარტველმა ხალხმა აკაკი წერეთელს „საქართველოს ბულბული“,ხოლო ტარას შევჩენკოს_“Великий Кобзарь“.
ყველაზე სხარტი დ ა სზარიანი მონქწილე დავაჯილდოოთ საზაფხულო სკოლის მოსწავლეების მიერ სახელდახელოდ დამზადებული სიგელებით.
Комментариев нет:
Отправить комментарий